مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 10:452021-11-18فناوري

فیلم| راهکارهای پیشگیری از حملات ویشینگ/ کلاهبرداری مهندسی اجتماعی برای فریب هدف


رییس پلیس فتا استان گلستان با ارائه راهکارهای پیشگیری از حملات ویشینگ گفت: رعایت موارد خاص برای پیشگیری از حملات «ویشینگ» برای کاربران فضای مجازی الزامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پلیس فتا، ابراهیم پرسا اظهار کرد: ویشینگ یا فیشینگ_صوتی نوعی کلاهبرداری مهندسی اجتماعی است که طی آن فرد مهاجم در تلاش است تا با فریب هدف، از طریق تلفن به داده های حساس دست یابد.

وی تصریح کرد: حملات ویشینگ نیز از طریق قرار دادن احساسات انسانی یا حس تمایل (مثلا برنده شدن مقدار زیادی پول)  به شخص مورد نظر القا می کند که اطلاعات مالی یا سایر اطلاعات شخصی را در اختیار فرد مهاجم قرار دهد.

رییس پلیس فتا استان گلستان با بیان اینکه رعایت موارد زیر برای پیشگیری از حملات ویشینگ برای کاربران فضای مجازی الزامی است، خاطرنشان کرد: سعی کنید به پیامک ها و تماس های تلفنی اغوا کننده توجه نکنید، برای دریافت جایزه نیازی به ارائه اطلاعات شخصی و مالی نیست.

وی با اشاره به اینکه نتایج قرعه کشی ها و مسابقات را از طریق  رسانه های جمعی و یا سایت های معتبر پیگیری کنید، گفت:برای دریافت جایزه نیازی به ثبت نام در سایت یا حضور در پای دستگاه خودپرداز نیست، دقت کنید بدون شرکت در مسابقه یا هر مناسبتی امکان برنده شدن وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم| راهکارهای پیشگیری از حملات ویشینگ/ کلاهبرداری مهندسی اجتماعی برای فریب هدف

فیلم| راهکارهای پیشگیری از حملات ویشینگ/ کلاهبرداری مهندسی اجتماعی برای فریب هدف